چگونه بفهميم فندك زيپو اصل است يا تقلبي؟

۲۰ بازديد

چگونه بفهميم فندك زيپو اصل است يا تقلبي؟

 فندك هاي زيپو چيز پيچيده اي ندارند و درك ساختمان آن بسيار ساده است. اين فندك بنزيني سنگي داراي محفظه‌اي است كه بنزين در آن ريخته مي‌شود و از طريق نمد مخصوص جذب شده و وارد فتيله مي‌شود. از آنجايي كه بنزين ماده اي فرار و بخار شونده است هميشه بخار بنزين دور فتيله را احاطه نموده است و شما هنگامي كه جرقه‌زن را مي‌چرخانيد در اثر تماس جرقه زن با سنگ، جرقه حاصل شده و فتيله آتش مي گيرد.

انواع فندك زيپو

فندك هاي مختلف، به خصوص فندك هاي توليد شده در كمپاني زيپو، همواره جزو ارزشمندترين هدايا، محسوب ميشوند. طراحي هاي خاص و زيبا، كيفيت متريال بالا و حتي  صداي دلنشين! حاصل از باز و بسته كردن درب فندك، همگي جزو مواردي است كه اين محصول را حتي براي افراد غير سيگاري! جذاب مي نمايد. اين هديه بسيار ارزنده، داراي رنج قيمتي بسيار متفاوت از حدود ۲۰۰ هزار تومان تا چند ميليون تومان ميباشد. بنابراين نبايد انتظار داشت كه همه ي اين مدل ها داراي كيفيت مشابهي باشند! در ادامه به صورت كلي، طيف هاي قيمتي شناخته شده زيپو و مزايا و معايب هركدام را مرور خواهيم كرد:

 

٫1مدل هاي زيپو ساده رنگي:

اين دسته از فندك هاي زيپو، جزو دسته بندي هاي با قيمت مناسب تر محسوب ميشوند و داراي رنج قيمتي در متوسط رو به پايين مي باشند. نقطه ضعف اصلي اين مدل ها اين است كه ممكن است در اثر استفاده و به مرور زمان، رنگ بدنه ي آنها به خصوص در قسمت تماس با انگشت شست تغيير كند و كمرنگ شود. فراموش نكنيد كه اين مدل ها در رنج قيمتي بسيار مناسبي قرار دارند و به نسبت قيمت خود بسيار ارزنده هستند.

٫2مدل هاي زيپو براق:

اين دسته از مدل هاي زيپو، داراي ظاهري بسيار جذاب و براق هستند. معروفترين مدل محبوب در اين زمينه مدل زيپو ۱۵۰zl يا زيپو Black Ice ميباشد كه جزو پرفروشترين محصولات تاريخ كمپاني زيپو محسوب ميشود. رنگ Black Ice رنگ خاصي است كه جزو علايم انحصاري ثبت شده شركت زيپو محسوب ميشود و تركيبي خاص دارد كه در هر زاويه اي از نور به يك سبك ديده ميشود. در بعضي زوايا كاملا مشكي، در بعضي از زوايا كاملا نقره اي و حتي گاهي به حدي براق و مشابه آيينه!!

نقطه ضعف اصلي اين مدل ها در اين است كه اثر انگشت غالبا به طور واضح روي بدنه ي اينها باقي ميماند و نياز است كه گهگاه سطح اينها با يك تكه پارچه تميز شود.

توجه داشته باشيد كه رنگ Black Ice تا حدي محبوب و متداول است كه زمينه ي رنگ مورد استفاده در بسياري از مدل هاي ديگر كمپاني زيپو ميباشد.

۳٫مدل هايي زيپو با طراحي برجسته:

اين دسته از مدل ها، مدل هايي هستند كه به نحوي داراي طراحي برجسته و بدنه ي سنگين تر هستند و غالبا رنج قيمتي بالاتر دارند.

اما چگونه متوجه شويم كه فندك زيپو اصل است يا خير؟

تشخيص اصل بودن آن كار چندان آساني نيست، شما مي توانيد از حك زير فندك متوجه اين امر شويد. فندك هاي تقلبي حكي نامتعادل دارند به گونه اي كه بخشي از آن عميق تر و بخشي كم عمق تر است. اگر قصد خريد داريد از فروشنده بخواهيد كه كد فندك را به شما بگويد و يا در كاتالوگ به شما نشان دهد.

همراه ما باشيد با محصولات اصل زير

 

 

خريد سيگار | خريد ويپ | خريد پيپ | خريد فندك زيپو

 

فروشگاه ديجي زيپو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.