پاورپوينت نانو فناوري

دانلود مقاله با ترجمه

پاورپوينت نانو فناوري

۲۶ بازديد

پاورپوينت نانو فناوري اين پاورپوينت در مورد فناوري نانو  در 73اسلايد و شامل فناوري نانو و روش هاي سنتز نانو مواد،فناوري نانو و كاربرد آن در كشاورزي،فناوري نانو، نانوتكنولوژي،نانوفناوري ،نانو،مواد نانو،علم نانو ،كاربردها و اهميت نانوفناوري ،نانو تكنولوژي, علم ذرات ريز ،كاربردهاي نانوفناوري و منابع مي باشد...تعدادي ازصفحات به زبان انگليسي است كاربرد نانو در غذا ها بدين صورت است كه امكان اعمال تغيير در مواد غذايي آماده و اضافه كردن افزودني هاي مورد نظر در اندازه هاي بسيار ريز و دستكاري محتويات فيزيكي مواد غذايي است. در مقياس نانو مولكول هاي بيشتر از قوانين كوانتوم پيروي مي كنند تا از قوانين فيزيك در مقياس بزرگ. تركيبات غير قابل حل در آب يا روغن در مقياس نانوبه راحتي حل مي شوند، حتي اين امكان وجود دارد كه موادي كه عموما پس از مصرف در معده آزاد مي شوند. به صورت آزادنشده به طرف روده هدايت شوند و از آنجا مستقيما جذب شده و وارد گردش خون شوند به خصوص در مورد افزودن مواد غذايي اي مانند  ويتامين ها و املاح معدني. هدف از انتخاب اين موضوع آگاهي دادن به افراد جامعه در مورد پيشرفت علم در زمينه توليد غذا در عصر نانوتكنولوژي مي باشد نانوتكنولوژي علمي جديد است كه مي خواهد مضراتي كه علوم مصنوعي در عالم كنوني گذاشته را از بين برده واز راه طبيعي جهان را تبديل به بهشت كند ، بطوري كه زندگي براي تمام مردم ازكودك تا بزرگ لذت بخش وراحت شود. انقلاب صنعتي براي اشخاص ساكن روي اين سياره اين توانايي را ايجاد مي كند . كه ازاين پس نيازي به بريدن درختان جنگل ها و فرستادن دودشان به هوا نشوند و اين پيمان نانوتكنولوژي است . اگر چه هنوز نانوفناوري در آغاز حيات خود قرار دارد، ولي در همين چند سال اخير اميدهاي زيادي را در بين دانشمندان براي دستيابي به مواد با قابليت هاي بالا و ساخت محصولات با عمر و كيفيت بالا ايجاد كرده است.   برخي از توانايي هايي كه در بشر از طريق علم نانو بدست آورده است :

Øتوليد نانوتيوب هاي كربني (ساختارهاي لوله اي كربني)
 
Øچندين برابر نمودن سطوح خود تميز شونده يا هميشه تميز ساخت و ربايش مغناطيسي
 
Øتوليد لاستيك هاي با عمر بالاي ده سال
 
Øدارورساني به تك سلول هاي آسيب ديده در بدن نانوفناوري، توانمندي توليد مواد، ابزارها و سيستم هاي جديد با در دست گرفتن كنترل در سطوح ملكولي، اتمي و استفاده از خواص آن سطوح است.
  اين فناوري، در حوزه هاي مختلف اعم از غذا، دارو، تشخيص پزشكي، فناوري زيستي، الكترونيك، كامپيوتر، ارتباطات، حمل و نقل، انرژي ، محيط زيست ، مواد، هوافضا، امنيت ملي و غيره خواهد بود. قدمت علم نانو به شروع حيات روي كره زمين برمي گردد. جانوران نرم تن صدف دار و حلزون ها، صدفهاي بسيار سختي را مي سازند كه در واحد هاي نانو ساختاري بسيار محكم به يكديگر متصل شده اند. قرن چهارم پس از ميلاد: شيشه سازان رومي شيشه هايي حاوي فلزات نانو مقياس مي ساختند. قرن 18 و 19: فناوري عكاسي كه وابستگي كاملي به ذرات بسيار ريز نقره دارد، توسعه يافت.   البته ايده نانو توسط « ريچارد فايمن»  با طرح چهار سئوال زير كه در يك سمينار عنوان كرد به صورت علمي در جوامع علمي مطرح شد: 1- آيا ميتوان اتمها را جابجا كرد؟(مثلا جاي اتم  Aرا با اتم B عوض كنيم.) 2- آيا مي شود ماشينهاي بسيار بسيار كوچك درست كرد؟(مثلا با چند اتم...) 3- آيا ميتوانيم سيم هايي درست كنيم كه از اتم ساخته شده باشند؟ 4- آيا قوانين فيزيك در برابر اين جزئيات مقاومت مي كنند؟ در آينده محققين قادر به ايجاد ساختارهايي از مواد خواهند شد، كه در طبيعت نبوده و شيمي مرسوم نيز قادر به ايجاد آن نيست. برخي از مزاياي مواد نانوساختار عبارتست از : مواد سبك تر، قوي تر و قابل برنامه ريزي، كاهش هزينه عمر كاري از طريق كاهش دفعه هاي نقص فني؛ ابزارهايي نوين بر پايه اصول و معماري جديد؛ بكارگيري كارخانه هاي مولكولي يا خوشه اي كه مزيت مونتاژ مواد در سطح نانو را دارند. اين مواد مي توانند، كاربرهاي مختلفي را در صنايعي همچون: صنعت هواپيمايي، صنعت خودرو، لوازم خانگي و غي
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.