كاربردهايي جالب فويل در خانه داري

۳۱ بازديد

كاربردهايي جالب فويل در خانه داري

بطور حتم تا به حال متوجه اين نكته شده‌ايد كه فويل هاي آلومينيومي از ضروري ترين لوازم آشپزخانه هستند اما به كاربردهاي اعجاب انگيز آنها در خيلي از مصارف خانگي توجه نكرده ايد؛ در ادامه با تعدادي از اين كاربردهاي خلاقانه آشنا مي شويد.

 

izbyv9db كاربردهايي جالب فويل در خانه داري

از فويل هاي ضخيم براي درست كردن قالب كيك استفاده كنيد

 

1. يك شيريني پاي خوشمزه بپزيد

به هاي شيريني پاي خود را با نوارهاي آلومينيوم بپوشانيد تا خشك نشوند. پوشاندن لبه ها باعث مي‌شود با وجود افزايش دما و پخت بيشتر قسمت هاي حجيم تر پاي، لبه هاي آن بيش از اندازه پخته نشوند و نسوزند.

 

2. كيك تان را تزئين كنيد

اگر قيف مخصوص به تزئين كيك در منزل نداريد، نگران نباشيد، مي توانيد ورقه كوچكي از فويل آلومينيوم را به شكل قيف درآورده و خامه مخصوص كيك را درون آن بريزيد. حالا مي توانيد با استفاده از اين قيف پر از خامه، كيك خود را تزئين كنيد.

 

3. قالب هاي متنوع

دوست داريد كيكي به شكل خرس براي تولد كودكان درست كنيد؟ فويل هاي ضخيم تر آلومينيوم بهترين گزينه براي اين كار هستند. دو لايه ورقه را روي هم بگذاريد و آن را به شكل خرس، خرگوش يا هر شكل ديگري كه دوست داريد در آوريد. حالا مي توانيد مايع كيك خود را درون قالب ريخته و براي پخت درون فر قرار دهيد.

 

4. نرم كردن شكر قهوه اي

اگر شكر قهوه اي شما با گذشت زمان سفت و سخت شده، مي توانيد آن را در فويلي كوچك از آلومينيوم قرار داده و براي مدت 5 دقيقه در فر 150 درجه ي سانتيگراد بپزيد. شكر قهوه اي به همان حالت پودري قبل بر مي گردد.

 

hg69c2t6 كاربردهايي جالب فويل در خانه داري

شكر قهوه اي را در فويلي قرار داده و براي مدت 5 دقيقه در فر 150 درجه بپزيد

 

5. گرماي بيش تر

اگر گرماي رادياتور قديمي شما كم شده است مي توانيد بدون هيچ هزينه اي آن را افزايش دهيد. براي اين كار كافي است يك ورق از فويل آلومينيوم را جدا كرده و در قسمت پشتي رادياتور بچسبانيد؛ به صورتي كه بتواند گرماي بيشتري را بازتاب دهد. با انجام اين كار گرما به جاي اين كه جذب ديوار شود، وارد اتاق شما خواهد شد.

 

6. قيچي هايتان را تيز كنيد

چند لايه از كاغذ آلومينيومي را روي هم قرار داده و با قيچي كند شده خود آن را چندين بار قطعه قطعه كنيد، قيچي شما دوباره تيز خواهد شد.

 

7. پوشاندن كشوها و كابينت ها

پوشاندن كشوها و كابينت هاي آشپزخانه با فويل‌هاي آلومينيومي علاوه بر سهولت در تميز شدن، به دليل بازتاب مناسب نور، سبب افزايش نور آشپزخانه شما خواهد شد.

 

8. جواهرات خود را تميز كنيد

براي انجام اين كار لازم است كاسه اي را برداشته و با كاغذ آلومينيومي بپوشانيد، ظرف را با آب گرم پر كرده و كمي پودر رختشويي (فاقد مواد سفيد كننده) داخل آن بريزيد؛ جواهرات را داخل محلول ريخته و بعد از يك دقيقه كاملا آبكشي كنيد. جواهرات تان را در معرض هوا بگذاريد تا خشك شود. مي توانيد از اين محلول براي برق انداختن ظروف نقره اي هم استفاده كنيد.

 

w1p6di6k كاربردهايي جالب فويل در خانه داري

با استفاده از فويل هاي آلومينيومي جواهرات خود را تميز كنيد

 

9. اتو را تميز كنيد

آهار لباس شما به اتو چسبيده و باعث مي شود اتو كندتر حركت كند؟ در اين صورت يك فويل آلومينيومي برداشته و آن را با اتوي داغ خود اتو كنيد. به اين ترتيب اتوي شما دوباره تميز خواهد شد.

 

10. جا‌به‌جايي لوازم سنگين

براي جا‌به‌جايي لوازم سنگين منزل مي‌توانيد از فويل‌هاي آلومينيومي استفاده كنيد. ورقه ها را به نسبت مناسب بريده و در زير پايه‌هاي وسيله مورد نظر خود قرار دهيد. حالا مي‌توانيد از خاصيت ليز بودن ورقه‌ها بهترين استفاده را برده و وسيله را به محل دلخواه تان منتقل كنيد. فراموش نكنيد كه رويه مات ورقه ليزتر است و بهتر است روي زمين قرار داده شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.